Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Internetový slang a jeho vliv na jazykové kompetence
Tunková, Kristýna ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Samek, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá internetovým slangem nebo tzv. netspeakem a způsoby, jakými se tento typ jazyka projevuje v různý prostorech, včetně fyzického. Fyzické a virtuální světy jsou obecně pojímány jako oddělené a není jim připisována stejná hodnota. Ve své práci ale chci ukázat, že tyto sféry jsou nejen propojené, dokonce by bylo možné považovat je za rovnocenné, i s přihlédnutím k tomu, že interakce odehrávající se ve virtuálním prostředí nelze označit za méně skutečné nebo významné. Výzkum se tak odehrává jak v prostředí internetu, který je domovinou netspeaku, tak ve fyzickém prostoru. Konkrétně jsem sledovala studenty střední školy, protože tyto věkové skupiny jsou obecně považovány za nejtypičtější uživatele novodobých (sociálních) médií, tudíž se často s netspeakem setkávají. Metody sběru dat v této práci zahrnovaly - nezúčastněné pozorování ve fyzickém prostoru učeben (v rámci výuky ale i o přestávkách), a také v prostředí kabinetu profesorek, dále rozhovory se studenty jak ve fyzické, tak virtuální podobě komunikace, a analýza různých obrazových materiálů. V rámci svého výzkumu jsem uplatňovala kombinaci teoretických konceptů a metody vlastní oborům sociolingvistiky, digitální antropologie a netnografie. Zmíněné obory, společně s dalšími teoretickými pracemi (včetně zdrojů pojednávajících o...
Reprezentační roleplay ve virtuálním světě: Aplikace dramaturgické analýzy na World of Warcraft
Špán, Adam ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Kabele, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi aplikace dramaturgické analýzy na virtuální svět počítačové hry World of Warcraft. Někteří hráči se v tomto virtuálním světě věnují hraní rolí, takzvanému reprezentačnímu roleplayi. Jedná se o komplexní sociální aktivitu, která s sebou nese celou řadu specifických pravidel a zvyklostí. Cílem této práce bylo ověřit aplikovatelnost čtyř různých dramaturgických konceptů (charakter, regiony, scéna a výstava) na výkony aktérů ve virtuálním světě. Poznatky této práce vychází z několikaměsíčního etnografického výzkumu a z 16 navazujících polostrukturovaných rozhovorů. Analýza těchto dat odhalila celou řadu podobností a vysokou míru aplikovatelnosti dramaturgické sociologie na reprezentační roleplay ve virtuálním světě World of Warcraft. Jednotlivé dramaturgické metafory byly dále v kontextu virtuálního světa rozšířeny o nové koncepty. Jedná se o "vadu charakteru", která spočívá v odmítání následků osudných momentů, "vždy IC" roleplayery, kteří ignorují existenci zadního regionu, "imerzivní pochod", který popisuje dramatický přesun mezi scénami a "výstavu s pasivním kurátorem", která reflektuje odlišnost kurátora ve virtuálním světě.
Sběratelé starých her: kolegové, lovci, židé
Handl, Hugo ; Hrešanová, Ema (vedoucí práce) ; Tremčinský, Martin (oponent)
Virtuální sociální síť Facebook je vzhledem ke své popularitě a rozšířenosti významným problémem a jako taková i vztahy utvářené na ní a komunity s tou sociální sítí spojené představují téma, kterému by měla být věnována pozornost. V této práci se soustředím na relativně nedávnou komunitu na Facebooku v kontextu České republiky, a to komunitu sběratelů starých her. Předmětem práce jsou dvě Facebookové skupiny, které byly vybrány vzhledem ke své popularitě, co se týče členské základny a její aktivity a zároveň na základě zaměření skupin nikoliv výhradně na směnu sbíraných předmětů ale i interakce mezi členy formou obdivu sbíraných předmětů a sdílení vlastního sběratelství s dalšími členy. Cílem této práce je prozkoumat tento aspekt skupin sběratelů starých her a zjistit jakým způsobem se podílí členové skupin na dění v nich, jakou pozici zaujímají vzhledem ke komunitě sběratelů a utváření vztahů v rámci ní a jimi sledovaná motivace jednat a uvažovat o komunitě sběratelů a vlastním sběratelství příslušnými způsoby. Tyto aspekty jsou konkrétněji zkoumány prostřednictvím konceptů sběratelství, komunity, humoru, materiálním aspektu a jejich vzájemné provázanosti. Zdroji dat jsou: pozorování v rámci každé ze skupin; pozorování v rámci moderátorského chatu ve skupině, ve které jsem členem moderátorského...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.